assoemelie

Alla inlägg under oktober 2011

Av emelie - 28 oktober 2011 11:10

har haft gorgeous i 2 veckor nu och i förrgår tog vi våran första galopp !

hon är helt underbar, har aldrig tyckt så mkt om en häst i hela mitt liv.

hon lär sig superfort!

igår fick vi en present av mamma, en longeringslina, vilket kom väldigt passande eftersom vi har precis jobbat med att gå på linan :) så nu har vi en egen.

För er som inte vet så är Gorgeous ett sto av rasen Andalusier PRE. ca 4 år ej inriden men världens bästa psyke.

jag har haft henne i 2 veckor och kan redan sitta på henne och hon lyssnar super bra på framåtdrivande och stopp. mer kan hon inte men det kommer.

en häst som lär sig att bli longerad på en dag kan nog lära sigdet mesta haha :)

internet cepar så kan inte lägga upp bilder men de kommer kanske under dagen <3

Av emelie - 28 oktober 2011 10:52

förlåt för att jag har verkat död :(

jag lever iaf o nu kommer masa inlägg:D!

Av emelie - 14 oktober 2011 10:23

Hej alla söta läsare<3 nu har jag varit hos läkaren angående smällen jag fick av pållen igår:) dom sa att det får självläka eftersom att det inte går att ha salva i munnen. Så nu sitter jag i skolan o väntar på att Ewelina ska sluta så vi kan dra:) skulle egentligen till göteborg med klassen o gå på nått museum o fiskekyrkan o kollan på fisk?? xD Men så blev de då inte:) Men jag bligar kanske sen pusshejjj<3

Av emelie - 14 oktober 2011 08:25

Igår fick jag helt oförväntat en häst:) en oinriden andalusier PRE :) hon är hur fin som helst men nästan inte något hanterad, så får väl nästan säga att detta blir mitt livs jobbigaste o svåraste uppdrag. Tror dock att jag kommer klara det utmärkt att rida in henne för med mkt horsemanship kommer man nog ganska lätt åt hennes psyke o får en bra kontakt:)Var hos henne hela dagen iigår och som tack för det så gav hon mig världens största fläskläpp.. Svullnaden kommer typ aldrig gå ner och ikväll kommer min kille till mig..Jesper kommer idag vid 6 typ om allt går som det ska.<3nu ska jag och Ewelina äta gourmet frukost ā'la Emelie:)Kramis<3

Av emelie - 6 oktober 2011 14:22

Tja:)De blev ingen skola för mig idag, mådde inte så bra imorse. När jag vaknade kom pappa som hade varit o köpt både fritidskort OCH solkort! E han inte söt?:')Så vid 12 åkte jag o solade, de blev inte så mkt skillnad men de kommer la med tiden!Nu sitter jag på mimers och väntar på att ewelina ska sluta så vi kan dra hem o äta.Vid 4 ska hon till stan o handla skor o jag funderar på att sno en plats i bilen men vi får se:) I helgen blir de att vara med jesper om allt går enligt planerna :) Bloggar lite senare pusshej:D

Av emelie - 6 oktober 2011 00:05

Hhej bloggen e hos ewelina nu o tar de chill. Vi har varit på maxi o köpt kakor o mjölk så vi äter de nu(a) Ska typ sova nu så vi hörs imon. Jag o ewelina har gjort ett vad.Vi ska bli pluggis homies:) så ah.. Ska la börja ta skolan på allvar nu.. Imorgon ska vi upp halv 7 för att ära en gourmet frukost:)Kram på er!:D Puss<3

Av emelie - 5 oktober 2011 20:16

dansa, d-d-d-d-d-d-d-d dansa dansa dansa DANSA E KUL MEN JAG FÖREDRAR O SUPA!

du ududududuu duududuu dud du dududu ddudu dud uduududud ududududu

Av emelie - 5 oktober 2011 18:09

Hehe måste bara visa.. så här stor skillnad e de när jag är osminkad o sminkad.

vet at jag ser mongo ut på båda men ah, bara en kul sak som sagt    

Presentation

LÄS ÄVEN
http://www.pissemma.blogg.se

läsvärd!

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards