assoemelie

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av emelie - 7 mars 2011 08:10

För fem dagar sen föddes denna underbart fina kalven på mariebergs gård. Mamman ville ej ha denna kalv då hon hade fött tvillingar. Marcus hittade kalven långt bort från sin mamma i förrgår och den va så svag att den inte ens brydde sig att ag gick fram till den. jag satt o klappade den nästan hela dagen och den försökte äta från mina fingrar för den va så hungrig. jag trodde verkligen inte att den skulle överleva natten men de gjorde den . Jag gav den namnet Albin. Albin e nog den sötaste kalven jag sett i hela mitt liv!

Varje gång och ggick ifrån han i förrgår så muuade han jätte mkt som om han inte ville att jag skulle gå o de typ gjorde jätte ont i hjärtat att lämna honom i båset med hans mamma som stångade runt honom som en vante..

igår när jag kom ner till honom så levde han fortfarande o de va jätte lättande :)


Vet att man inte ska fästa sig vid djur på en bongård men det gick bara in´te att slita sig från Albin! man ska heller inte döpa djur som sedan ska bli mat.. men haha han kan ju ha ett så länge :)

här kommer lite bilder på underverket!

        

Presentation

LÄS ÄVEN
http://www.pissemma.blogg.se

läsvärd!

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards